![]() |
| Nokian paras puhelin kautta aikain: 3310. |
En tiedä, onko suomalaisuus todellakin vaikuttanut niin paljon minuun, että en ole koskaan viitsinyt vaihtaa puhelinmerkkiäni muuhun kuin Nokiaan. Nokia on edustanut minulle aina jotain kestävää, taattua laatua ja varmuutta. Ei sinällään mitään edelläkävijää, ihmeellistä tuotetta. Itse asiassa tuo edelläkävijyys taisi olla juuri kestävyys, laatu ja varmuus.
Jos vain jostain löytäisin vielä vanhan kunnon Nokian 3310 -puhelimen. Matopeli, Space Impact etc. Mitä näitä legendaarisia pelejä olikaan! Ja kuinka nopeasti tekstiviestinkin näppäili! Yksi tuttunut sanoi osuvasti yhden älypuhelimen heikkouden: "Eihän sillä pysty laittaa tekstiviestiä, kun ajaa autolla." Sinällään lain rikkomista koskeva teko, mutta kuvaa osuvasti yhtä älypuhelinten heikkoutta ja vanhan kunnon ajan näppäinpuhelimen vahvuutta.
Kuten sanoin, Nokia oli ensimmäinen puhelimeni. Se ei ole kuitenkaan viimeinen puhelimeni. Nyt omistan Applen iPhonen. Pian Nokia löytyy kaikilta perheenjäseniltämme vain laatikon pohjalta. Sieltä, mistä otetaan puhelimet - kakkospuhelimet -, kun lähdetään lomalle ja halutaan suojella puhelinta varkauksia ja kolhuja vastaan, jota lomalla voi tapahtua. Maailmanluokassa Nokian puhelimet ovat kuitenkin olleet jo kauan pöytälaatikkopuhelimia.

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti